Cypern 18-25/9-17

Nu har vi varit hemma i lite mer än en vecka och hunnit landa i vardagen igen.

Cypern var underbart på alla sätt och vis och det är den bästa resan jag gjort.

Flyget - Gick super bra tycker jag. De var nöjda på flyget ner och satt mest och pillade med lite leksaker, sprang några gånger och kikade vad farmor och farfar gjorde men annars så satt de mest. Tilde somnade 30 minuter innan landningen och Vilgot somnade så fort planet satte ner hjulen på banan.

Hotellet - Vi bode på Sunwing sandy bay beach. Otroligt fint, jag har inget att klaga på! Rummet var jätte fint och fräscht. Fanns massa leksaker till barnen, stora rum, fin uteplats, bra städat m.m. Vi hade ett sovrum, vardagsrum/kök och toa. Barnen fick ta sovrummet så sov vi på bäddsoffan men det gjorde inget för soffan var skön och rymlig.
Vi hade en stor uteplats och utanför oss så fanns en lekplats så det var perfekt.

Detta stod och väntade på oss när vi kom till rummet första gången och vatten fyllde de på med massor varje dag.

Mat och dryck var verkligen toppen! De hade Gevalia kaffe ;) Frukost, lunch och middag var det buffé och sen fanns det en snacks bar som var öppen övriga tider där det fanns allt från mini burgare till sallader som man bara fick gå och hämta. Middagsbuffén hade olika teman varje kväll så som italiensk, amerikansk, cypriotisk, texmex, indiskt m.m. Två av middagsbufférna fick man byta ut till 3 rätters middagar på hotellets ála carte restauranger så det gjorde vi och så gott som vi åt på den första restaurangen har jag nog aldrig ätit någonsin.
Drickan var även den på topp, riktig coca cola och annan läsk, riktig öl, riktig alkohol så som absolut, morgan m.m. Drinkarna var otroligt goda! Jätte duktiga bartenders var det på hela hotellet.
Det fanns speciella brickor till barnen och de tyckte jag var praktiskt så man kunde ta lite av varje så fick de sitta och plocka som de ville.

Det fanns flera olika pooler att välja mellan och vi provade nog alla utom den med motionssim. Vilgot trivdes som fisken i vattnet precis som vanligt men Tilde var lite skeptisk till en början och första dagen badade hon ingenting alls. Andra dagen fick jag tillslut ner henne i den minsta poolen efter många om och men och när hon väl kommit i så fick vi inte upp henne. Tror hon badade mest av alla sen!
Hotellet låg precis intill stranden så dit var vi även flera gånger, köpte en hink med tillbehör som Tilde släpade mig sig vart vi än gick och den blev väl använd på standen! Otroligt fint vatten och jag älskar att det är så klart! Jag vill gärna se mina fötter!
Det var ett Lollo och Bernie hotell och barnen blev helt förälskade i dem! De dök upp flera gånger om dagen och Vilgot ville gå och krama dem så fort han fick chansen. Tilde blev även hon jätte glad men vågade sig inte riktigt på att krama dem så det fick bli high five istället ;) Jag och Vilgot var med på ett vattendisco och sen hade de även shower på kvällarna. Det fanns också en mini club men den var från tre år så dit var vi aldrig då Tilde var för liten.
Vi såg inte allt för mycket av ön, kändes inte optimalt att släpa med barnen på massa utflykter och annat. Hade vi åkt själva hade vi nog hittat på lite mer! Blev några prommenader för att kika i souvenir shops men inte mer än så. Det var otroligt rent överallt tänkte jag på, inga sopor som låg ute, inge skräp på marken och allt var väldigt prydligt.

Cypern får 5 av 5
Hotellet får 5 av 5
Sällskapet får 5 av 5

Vi som åkte var, Jag, Jesper, barnen, mamma, Hasse, Reine, Gunilla och Marcus. Jag är otroligt glad att de ville följa med och att vi fick uppleva detta tillsammans! Vi har sån tur som har varandra och det är en otrolig vinst att vi alla trivs så bra med varandra och har så roligt ihop!
Barnen har varit otroliga under resan och tiden där borta men det var ändå guld värt att få pusta ut ibland och veta att det var andra som hjälpte till och kunde hålla koll.
Mer resor med barnen kommer det att bli iaf då denna resa gick så himla bra!

Ska försöka ragga lite fler bilder av Jesper!